"Először itthon kellett létrehozni a magyar pálinkát ahhoz, hogy megjelenhessünk vele külföldön" - mondta a miniszter.
"Amit azelőtt pálinkának neveztünk, azzal sem az itthoni, sem a nemzetközi piacra nem tudtunk volna kilépni. Amikor megszületett a pálinkatörvény, és jogszabályba foglaltuk, hogy kizárólag a Magyarországon előállított, friss gyümölcsből készült párlatot nevezhetünk így, kizártunk ezzel egy sor olyan terméket, amely más eljárással készült. Csak így lehetett biztosítani, hogy állandó minőséget tudjunk produkálni."
A magyar pálinka be is váltotta a hozzá fűzött reményeket. Az itthoni égetettszesz-fogyasztás csökkent, pálinkából viszont egyre többet vásároltak. A nemzeti ital komoly sikereket ért el külföldön is, magyar pálinkafőzde lett Európa legjobbja a Destillata párlatversenyen.
Százmilliót költöttek a pálinka marketingjére
A célcsoport Európában is a társadalom közép- és felső rétege, a pálinka árfekvése a jó whiskyével esik egy kategóriába. A potenciális piacok között a miniszter Angliát, Svédországot, Franciaországot, Olaszországot említette, de szóba jöhet Oroszország, Szerbia és Horvátország is.
Mivel többek között olyan párlatkedvelő nemzetekről van szó, amelyek komoly hagyományokkal rendelkeznek saját tömény italaik területén, a verseny nem könnyű. A pálinkának mégis van esélye, mégpedig azért, mert szemben a többi párlattal, tisztán gyümölcsből készül, és ilyen kevés van a piacon.
2009-ben a kormány 100 millió forintot, a tavaly erre a célra szánt összeg kétszeresét szánta a pálinka promóciójára. Azért emelték meg ezt az összeget, mert az idei év a "pálinka éve" volt, a korábbinál több kampánnyal. Jövőre ismét csak 50 millió forint jut erre a célra. A hazai főzdék uniós és kormányzati pénzekből idén több mint hárommilliárd forintos támogatásra pályázhattak, hogy korszerű technológiával készíthessék a nemzetközi piacokon elvárt minőségű pálinkát.
A pálinka következő nagy "megmérettetése" január közepén lesz Berlinben, a legnagyobb európai élelmiszer-kiállításon, ahol Magyarország lesz a vendég. A rendezvényt nem a pálinka promóciójára szánt keretből támogatják, erre külön forrásokat különítettek el.
A cikk: www.deluxe.hu