HTML

Minden ami pálinka...

Pálinkás hírek, események, rendezvények. A pálinka története, fogyasztási kultúrája, fajtái, főzési eljárások. Minőségi pálinkák tesztjei. Szubjektív vélemények és beszámolók.

Utolsó hozzászólások

Pálinkafogyasztási kultúra - középfokon...

2009.12.02. 19:11 pálinkabarát

Gráf Józseffel beszélgetett a pálinkáról a Deluxe életmód magazin

Címkék: hírek

"Először itthon kellett létrehozni a magyar pálinkát ahhoz, hogy megjelenhessünk vele külföldön" - mondta a miniszter.

"Amit azelőtt pálinkának neveztünk, azzal sem az itthoni, sem a nemzetközi piacra nem tudtunk volna kilépni. Amikor megszületett a pálinkatörvény, és jogszabályba foglaltuk, hogy kizárólag a Magyarországon előállított, friss gyümölcsből készült párlatot nevezhetünk így, kizártunk ezzel egy sor olyan terméket, amely más eljárással készült. Csak így lehetett biztosítani, hogy állandó minőséget tudjunk produkálni."

A magyar pálinka be is váltotta a hozzá fűzött reményeket. Az itthoni égetettszesz-fogyasztás csökkent, pálinkából viszont egyre többet vásároltak. A nemzeti ital komoly sikereket ért el külföldön is, magyar pálinkafőzde lett Európa legjobbja a Destillata párlatversenyen.

Százmilliót költöttek a pálinka marketingjére

A célcsoport Európában is a társadalom közép- és felső rétege, a pálinka árfekvése a jó whiskyével esik egy kategóriába. A potenciális piacok között a miniszter Angliát, Svédországot, Franciaországot, Olaszországot említette, de szóba jöhet Oroszország, Szerbia és Horvátország is.

Mivel többek között olyan párlatkedvelő nemzetekről van szó, amelyek komoly hagyományokkal rendelkeznek saját tömény italaik területén, a verseny nem könnyű. A pálinkának mégis van esélye, mégpedig azért, mert szemben a többi párlattal, tisztán gyümölcsből készül, és ilyen kevés van a piacon.

2009-ben a kormány 100 millió forintot, a tavaly erre a célra szánt összeg kétszeresét szánta a pálinka promóciójára. Azért emelték meg ezt az összeget, mert az idei év a "pálinka éve" volt, a korábbinál több kampánnyal. Jövőre ismét csak 50 millió forint jut erre a célra. A hazai főzdék uniós és kormányzati pénzekből idén több mint hárommilliárd forintos támogatásra pályázhattak, hogy korszerű technológiával készíthessék a nemzetközi piacokon elvárt minőségű pálinkát.

A pálinka következő nagy "megmérettetése" január közepén lesz Berlinben, a legnagyobb európai élelmiszer-kiállításon, ahol Magyarország lesz a vendég. A rendezvényt nem a pálinka promóciójára szánt keretből támogatják, erre külön forrásokat különítettek el.

 

A cikk: www.deluxe.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://palinkabarat.blog.hu/api/trackback/id/tr181569470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása