HTML

Minden ami pálinka...

Pálinkás hírek, események, rendezvények. A pálinka története, fogyasztási kultúrája, fajtái, főzési eljárások. Minőségi pálinkák tesztjei. Szubjektív vélemények és beszámolók.

Utolsó hozzászólások

Pálinkafogyasztási kultúra - középfokon...

2010.01.07. 08:28 pálinkabarát

Pálinkás sajtkrém

Címkék: gasztronómia

Nagyon egyszerű elkészíteni!
Hozzávalók:

sajt (lehetőleg kemény)


 

vaj


 

hagyma, fokhagyma, só, fehérbors, ízlés szerint egyéb fűszer(ek)


 

pálinka

 

 

 

 

 

Megmondom őszintén, hogy a pontos arányokat nem ismerem, én csak érzésből csináltam, gyakori kóstolás mellett.

Háromféle sajtot reszeltem hozzá: karaván, pannónia és füstölt trapista. Ez utóbbi a leglágyabb a három közül, merthogy arra gondoltam ez ad majd neki egy kis puhaságot, krémességet.

A lereszelt sajtot a vajjal és a fűszerkkel, valamint a nagyon apróra vágott hagymával és fokhagymával szépen összekevertem. Mint már mondtam, a pontos arányokat nem jegyeztem, mert  a kóstolgatás híve vagyok. Az biztos, hogy a másfél kiló sajthoz egy fej félbevágott hagymát és 4 gerezd fokhagymát aprítottam.

Ez lett belőle! Önmagában is nagyon finom volt...

Az előre előkészített üvegcsékbe bele öntöttem nagyjából 2-3 cent pálinkát. Almát szerettem volna, mert az nagyon jól megy a sajtokhoz, de az sajnos nem volt otthon, így maradt a birsalma. Nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy nagyon jó kényszer-választás volt.

A pálinkára kezdtem el pakolni a sajtot, ami ezen a fenti képen jól látszik. Ezzel kerültem el azt a hibát, hogy a sajttal teletömködött üvegnek az aljára nem szivárog le a ráöntött pálinka.

A sajtra ismét 1-2 cent pálinkát töltöttem, majd megint a sajt jött, és a végén pálinka úgy, hogy az egészet finoman ellepte.

Állítólag 2-3 hónap múlva fogyasztható pirítósra kenve a tetején egy kis áfonyalekvárral vagy mézzel. Eredetileg Franciaországban csinálják a száraz sajtszélekkel.

A pálinkás sajtkrém készítése közben csináltunk még narancslikőrt és narancslekvárt. Erről is készült néhány kép.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://palinkabarat.blog.hu/api/trackback/id/tr251645527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása